Zomer

Zomertraining

Schaatsen, dan denkt iedereen aan de winter en rondjes rijden op de ijsbaan. Voor veel recreanten is dit ook zo, maar voor rijders van een schaatsvereniging niet. Juist in de zomer, tijdens de de droogtraining, wordt een basis gelegd in de spierontwikkeling, coördinatie en conditie, die in de winter van belang is. Dit geldt voor jong en oud. Qua intensiteit wordt er rekening gehouden met de leeftijd. Omdat pupillen nog midden in hun  groeiontwikkeling zijn, krijgen zij trainingsvormen aangeboden waar het accent lig op lenigheid, coördinatie, techniek en reactievermogen. Deze trainingsvormen worden in spelvorm gegeven.

Vanaf 13 á 14 jaar wordt er prestatie gericht getraind. Dat wil zeggen, meer fysieke inspanning, er wordt zwaardere trainingsarbeid verricht. Maar ook hier zullen nog veel trainingsvormen in techniek, coördinatie en reactie zijn terug te vinden.

Vanaf de eerste vrijdag in juni, starten de droogtrainingen. Wij vertrekken om 18.30 uur vanaf het parkeerterrein bij Zwembad De Leewal. De pupillen trainen ongeveer een uur. De junioren en senioren zullen ongeveer een training van 1.5 uur afwerken.

De basis voor de winter, wordt gelegd in de zomer!

11061963_536358679835915_6154009494092608413_n