Vereniging

Schaatsvereniging De Hunen houdt zich al sinds 1 mei 1974 bezig met het wedstrijdschaatsen (lange en -kortebaan en marathonschaatsen) binnen het Gewest Drenthe. Wij zijn niet alleen bezig met het wedstrijdschaatsen, toerrijders trainen, als voorbereiding op een natuurijsperiode, in Kardinge Groningen onder leiding van hun eigen trainer.

Verder wordt door het bestuur van de schaatsvereniging in samenwerking met de activiteitencommissie diverse activiteiten georganiseerd voor de leden. Onder andere een weekendkamp voor de jeugd, clubavond, interclub wedstrijden en een seizoensafsluitende activiteit, met de huldiging van alle kampioenen en trainers.

Naast de activiteiten commissie is er ook een PR/Sponsorcommissie actief, die zich bezig houdt met de kledinglijn, werven van sponsoren en de promotie van de vereniging.

Mocht je geïnteresseerd zijn in het schaatsen bij een schaatsvereniging, dan kun je in de zomer maanden deelnemen aan de droogtrainingen (techniek en conditie trainingen). We beginnen daarmee op de eerste vrijdag van juni tot en met het begin van de ijstrainingen. Daarnaast wordt er in de maanden april t/m september geskeelerd op de combibaan in Gramsbergen.

Vervolgens gaan we medio oktober beginnen met de schaatstrainingen in Kardinge Groningen.

Gediplomeerde schaatstrainers besteden hier veel aandacht aan de techniek, conditie en de snelheid. Er kan ook deelgenomen worden aan wedstrijden van het Gewest Drenthe/Groningen, je dient dan wel in het bezit te zijn van een trainingskaart en licentie.

Bij interesse; in de zomermaanden mag je een aantal keren een droogtraining mee doen om te kijken of het je wat lijkt. Tijdens het winterseizoen, kun je een introductiekaart aanvragen om twee proef trainingen mee te doen.

Contact kun je opnemen met de secretaris: Jeanet Lich; info@schaatsvereniging-de-hunen.nl.

Wij zien je graag terug bij Schaatsvereniging De Hunen!

schaats de hunen spandoek_01