FAQ schaatsen seizoen 2016-2017

Er zijn op dit moment heel veel vragen rondom het komende seizoen.

Het Gewest heeft een lijst samengesteld met vragen en antwoorden.

Vragen en of opmerkingen, schroom niet en stel ze. Stuur dan even een mail aan info@schaatsvereniging-de-hunen.nl

Kardinge KNSB trainingsuren

Dag Tijd Categorie

Maandag 18.30—19.45 400m baan: pupillen A en ouder + dispensatie pupillen B

Dinsdag 17.00—18.00 400m baan: gewestelijke selecties Langebaan en marathon + faciliteiten

Woensdag 16.30—18.00 400m baan: pupillen A en ouder* + dispensatie pupillen B en C

Woensdag 16.30—18.00 IJshal: Alle pupillen verdeeld over 2 blokken van 45 min

Donderdag 16.30—18.00 400m baan: gewestelijke selecties Langebaan en marathon + faciliteiten

Vrijdag 18.30—19.45 400m baan: Junioren B en ouder + beperkte trainingskaart houders

Zaterdag 14.15—15.30 400 m baan; Alle pupillen* + junioren C

*De jongste pupillen trainen op de woensdagmiddag (met en zonder licentie) op de ijshockeybaan en die trainingen worden door gewestelijke trainers gegeven. De jongste pupillen en de oudere pupillen met licentie trainen op de zaterdagmiddag bij hun club en hebben dan aansluitend een wedstrijd.

Kardinge Jeugdschaatsen

Ook op Kardinge zal het Drentse jeugdschaatsen doorgaan op zaterdagochtend. De tijden zullen nog nader bekend worden gemaakt

Kardinge Trimschaatsen

Voor recreant schaatsers, die lid zijn van een Groningse of Drentse vereniging, die graag één keer in de week in groepsverband willen trainen zijn er de trimuren. Op deze uren worden er door een aantal schaatsverenigingen trainingen verzorgd voor recreant-leden. Aanmelden hiervoor kan bij de verenigingen. Op de onderstaande tijden is ruimte voor trimschaatsen.

Dag Tijd
Dinsdag 10:00-11:30 uur
18:30-19:45 uur
Woensdag 10:00-11:30 uur
Donderdag 10:00-11:30 uur
19:00-20:15 uur
Vrijdag 17:00-18:15 uur
  1. Recreantleden van een vereniging mogen alleen schaatsen op een trimuur indien de vereniging een trainingsgroep heeft op dat uur. Vrijschaatsen met een trimkaart op andere trimuren is dus niet toegestaan. Informeer bij de vereniging op welke uren zij schaatsen!

Naast de contributie voor de desbetreffende club betaal je bij Kardinge voor het gebruik van de ijsbaan tijdens trainingsuren (trimschaatsen). Je kunt een 12 rittenkaart (half seizoen trimschaatsen) voor € 47,20 (30.60 voor 65 +) of een 24 rittenkaart (heel seizoen trimschaatsen) voor € 94,10 (61,10 voor 65+) kopen. Deze is alleen tijdens het lopende seizoen geldig op de trainingsuren, je kunt overgebleven tegoed niet meenemen naar een volgend seizoen. Het is uiteraard ook mogelijk om een los ‘trimkaartje’ te kopen. Deze kost € 6,30 (4,70 voor 65+).*

*Kosten seizoen 2015-2016

Kardinge Schaatsen voor natuurijsverenigingen

In het seizoen 2016-2017 zullen er twee momenten zijn waarop leden van natuurijsverenigingen kunnen schaatsen op Kardinge. Eén daarvan is in de kerstvakantie, het andere moment zal eind oktober/begin november zijn. Exacte data en tijden volgen.

Lidmaatschap verenigingen

Moet ik lid blijven van een Drentse vereniging voor het volgende schaatsseizoen?
De keuze voor welke club / vereniging geschaatst gaat worden is aan de sporter zelf. Het gewest Drenthe zal zoals altijd vanuit zijn rijders van de aangesloten verenigingen deelnemers afvraardigen naar wedstrijden als de Kardinge bokaal, Gruno bokaal, nederlandse kampioenschappen etcetera. Wanneer de plaatsing uitgaat van de ranking van een gewestelijke wedstrijd, dan dient de sporter hier wel aan deel te nemen. Primair zullen de plaatsingswedstrijden van gewest Drenthe plaatsvinden op Kardinge.

Trainingsmogelijkheden

Op welke banen kan ik trainen? Op dit moment zijn er goede contacten met Kardinge, Thialf en Eschede als mogelijke trainingsbanen. Op de ijsbaan Kardinge gaan trainen de Scheuvelloper, Noord Oost Drenthe en de Hunen. Op de ijsbaan Thialf gaan trainen de IJshazen en op de ijsbaan van Enschede gaan trainen Houstreek.

Mocht je lid zijn van een vereniging en niet kunnen trainen op de baan van je vereniging, dan kan via een andere vereniging aan een baankaart komen en met die vereniging trainen. Je hoeft hiervoor NIET van vereniging te veranderen, maar wel zelf contact opnemen met de andere vereniging.