Wedstrijdinfo

Tijdens het ijs seizoen organiseert het Gewest Drenthe/Groningen wedstrijden met de baankampioenschappen als hoogtepunt. Daarnaast kennen we onze eigen clubkampioenschappen. Onze vereniging biedt rijders, die nooit ergens anders schaatsen dan Assen, de mogelijkheid om mee te doen aan interclubwedstrijden. Dit betreft overigens een gering aantal uitnodigingen. We proberen zoveel mogelijk alle leden een keer deel te laten nemen aan een interclubwedstrijd.

Wedstrijden worden net als de trainingen per categorie verreden, alleen vanaf de junioren B wordt door het geringe aantal deelnemers in één groep gereden. Het is natuurlijk erg leuk om tegen leeftijdsgenootjes een wedstrijd te schaatsen en hopen dat je een keer wint. Een wil om te winnen is hartstikke goed, maar vooral bij de pupillen zal hier niet de nadruk op worden gelegd, om teleurstelling te voorkomen. Het plezier beleven aan training en aan een wedstrijd, is een leuke ervaring. En dit staat bij onze trainers voorop.

Opgave voor de gewestelijke wedstrijden kan via de volgende link, alleen je dient wel in het bezit te zijn van een wedstrijdlicentie om te kunnen deelnemen. Zie ook de site van KNSB Drenthe

inschrijven gewestelijke wedstrijden

hunen-2