Winter

IJstraining

Op de ijsbaan zijn wij als vereniging afhankelijk van de uren die het Gewest Drenthe heeft gehuurd. Het Gewest Drenthe deelt de categorieën per training uur in. Pupullen F tot en met C pupillen schaatsten in het verleden op de ijshockeybaan. Dit kan niet meer, daardoor wordt er nu getraind in vakken op de 400m baan. De trainer heeft alle overzicht en kan de kinderen optimaal les geven. Bij deze jongste pupillen is leren schaatsen op techniek en ontwikkeling in coördinatie er belangrijk. In deze categorie ligt het accent op de basis van het schaatsen leren.

• rechtop de schaatsen staan
  • glijden op één been
  • evenwicht / balans op de schaatsen
  • het bijhalen / sluiten van de schaats
  • arm / been coördinatie

Wanneer op jonge leeftijd de techniek goed aan leren, dan kan dit gezien worden als een investering voor in de toekomst. De trainingen worden eveneens als bij de zomertraining in spelvorm gegeven, om het plezier bij de kinderen te behouden.

Bij de pupillen A en B (oudste pupillen) en de junioren C en B mag er meer gericht op de wedstrijden worden getraind. Maar ook hier zal er nog veel nadruk op de techniek worden gelegd. Met de combinatie van fysiek zwaardere trainingen en techniek trainingen wordt er gestreefd naar leuke resultaten in de wedstrijd.